FAQ – často kladené otázky

Kompresia sa obnovuje (zvyšuje) v dôsledku obnovenia plynotesnosti styčných plôch valca, piestnych krúžkov a drážky.

Vrstvička sformovaná v oblastiach trenia jednak znižuje vôľu a jednak lepšie drží olej. To umožňuje znížiť prienik zmesi vzduchu s palivom a výfukových plynov do karteru.

Výkon motora sa zvyšuje v dôsledku optimálneho priebehu horenia paliva a zároveň pri znížení trecích strát.

Inač povedané, zvyšuje sa stupeň využitia vstrekovaného paliva a klesajú trecie straty pri vysokých teplotách.

Trendom pri výrobe automobilových motorov nie sú príliš dlhé životné cykly, pretože to nie je ekonomický rentabilné pre automobilové koncerny. Momentálne sa nevyrábajú milionári – motory, ktoré dokážu natočiť milióny kilometrov. Kvalitný motor z dnešnej doby však za podmienok správnej údržby bez problémov zvládne 300–350 tisíc km. V dôsledku nekvalitného paliva a oleja však môžu problémy začať oveľa skôr, tj. po odjazdení 150–200 tisíc km. Ak chcete zdvojnásobiť životnosť motora, znížiť spotrebu paliva o 5 až 8 % alebo predať automobil za lepšiu cenu, má zmysel Atomium používať.

Technológia Atomium je chemicky neutrálna ku všetkým štandardným aditívam v motorových olejoch. Jedná sa o komplex minerálov, bez chemických prídavkov, povrchových aktivačných činidiel apod.

Nie, nemôže. Honovánie valcov je sposob povrchovej úpravy vložiek valcov, aby na stenách zostával olej.

Pokial ide o schopnosť držania oleja, povrch zformovaný Atomiom značne prekonáva kvalitu honovania nakoľko ide o ultra-mikropórový pevný povrch.

Ak ďalšie prípravky nemajú žiadny účinok, potom môžete bezpečne použiť Atomium, ale samozrejme je lepšie ak sa to urobí až po výmene oleja.

Dosť to závisí od toho ako bolo vozidlo používané, v akých podmienkach a od aktuálneho technického stavu vozidla (t.j. pokles výkonu o tretinu a viac, neuspokojivý stav palivové sústavy) nemalo by byť neskoro a účinok môže byť badateľný. Ak po ošetrení zaznamenáme zlepšenie môžeme kľudne zväčšiť počet fáz.

Síce vrstva Atomia má vyššiu tvrdosť ako základný substrát, ale nie viacej ako o 30%. To znamená, že sa kľudne môže obrábať reznými i brusnými nástrojmi.

 

Nie sú potrebné žiadne prípravné etapy. Všetky fázy prebiehaju v režime normálnej prevádzky vozidla. Hlavná vec je, aby neboli pred spracovaním žiadne mechanické poškodenia a katastrofálne opotrebenia trecích detailov.

Pre správnu fungovanie technológie Atomium ma vplyv druh materiálu,  stav trecích plôch a aj to aký je kontakt medzi týmito povrchmi. Nezáleží na tom, aký je používaný nosič (typ oleja) . Atomium mazivá chemicky neutrálne, nakoľko predstavujú komplex minerálnych látok bez chemických prísad

Pre správne použitie technológie Atomium sú dôležité nasledujúce veci:

  1. Materiály trecích plôch a podmienok kontaktu týchto povrchov;
  2. Typ paliva – benzín / diesel / LPG / – s cieľom vybrať medzi Atomium Benzín Active / Active Atomium Diesel;
  3. Typ trenia – AGSB, AGSB, HPS alebo HPFP;
  4. Počet najazdených kilometrov.

Nezáleží na tom, čo je používané ako nosič (mazací olej).

Väčšie množstvo motorov máju usadeniny a iné latky v spaľovacej komore a v iných zónach piestov. 1. fáza ošetrenia zvyčajne vykonáva funkciu prípravy povrchu pre tvorbu vrstvy.

Ide o proces jemného odstránenia vrstvy nerovnosti kovu v najviac zaťažených zónach a čistenia usadenín a lakov. V pomerne veľkom množstve „špiny“, proces formovania vrstvy nemusí byť úplný, kvôli abrazívnemu pôsobeniu pevných uhlíkových dielov. Preto je nutné ich odstrániť z motora a pokračovať v liečebnom procese na „čistom“ motore.

Atomium vrstva sa formuje počas prvých 500 až 1000 km zábehu a nemení sa počas celej svojej životnosti (20 000 – 30 000 km)

Ak sa vrstva nijako nepodporuje tak v závislosti od modu prace motora, odporu vzduchu, kvality motorového oleja a paliva, sa vrstva úplne stráca v rozmedzí 30 až 80 tisíc km. Vtedy základná funkcia Atomium je preč a záčina sa spotrebúvať materiál motora.

Load More


Nenašli ste odpoveď? Napíšte nám!

! Prejsť do obchodu !